Vragen over de verkoop van elektrische fietsen bij Upway

Hoe zal de verkoop van mijn elektrische fiets verlopen?

Je elektrische fiets verkopen is een fluitje van een cent met Upway!
Stap 1: Stuur je verzoek. Ga naar onze speciale pagina, beantwoord 10 vragen om je prijsschatting te krijgen en neem contact met ons op als je niet tevreden bent.
Stap 2: Bereid je zending voor. Afhankelijk van je locatie worden verschillende ophaalmogelijkheden aangeboden. In alle gevallen is de verzending op onze kosten!
Stap 3: Ontvang je betaling. Zodra we je fiets hebben ontvangen, zal deze worden geïnspecteerd door onze monteurs. Als de fiets overeenkomt met de beschrijving, ontvang je het bedrag van de verkoop op je bankrekening.

Welke elektrische fietsen kan ik verkopen op Upway?

Wij nemen alle elektrisch ondersteunde fietsen in die sinds 2016 zijn aangeschaft. Vergeet niet eventuele schade aan de motor te specificeren, zodat wij onze offerte kunnen aanpassen. Ten slotte moeten de fietsen ook onbeperkt en binnen het wettelijke kader bruikbaar zijn.

Welke accessoires moet ik bij mijn elektrische fiets inleveren?

Naast je fiets moet je ons ook de accu, de lader en de sleutel meegeven. Zonder deze onderdelen kunnen wij de fiets niet terugnemen.

Is het mogelijk om een fiets te verkopen die niet meer werkt?

Fietsen met ernstige beschadigingen aan het frame (scheuren) kunnen wij niet terugnemen. Voor elk ander defect (motor, batterij of andere), moet je dit aangeven op het moment van je aanvraag. Wij zullen de situatie bestuderen (afhankelijk van de beschikbaarheid van reserveonderdelen voor reparatie en de daaraan verbonden kosten) en ons aanbod hieraan aanpassen.

Kan ik mijn fiets op Upway verkopen en met de opbrengst een nieuwe kopen?

Op dit moment niet! Je zult dus eerst je huidige fiets apart moeten verkopen - je ontvangt het verkoopbedrag rechtstreeks op je rekening - en daarna kan je jouw nieuwe fiets kopen.

Hoe stuur ik mijn elektrische fiets op?

Het ophalen van je fiets hangt af van je lokatie. Als je in de buurt van onze werkplaats in Gennevilliers bent, kun je de fiets zelf naar ons toe brengen of gebruik maken van ons gratis ophaalaanbod door een vervoerder (je hoeft de fiets niet in te pakken). Woon je verder weg, dan sturen wij je een nationale vervoerder om de fiets op te halen.De fiets zal in een doos moet worden verpakt (in België hoeft dit niet!). Je kunt een doos vinden bij een fietsenwinkel in de buurt (gratis), of je kunt op onze website een verzendpakket bestellen dat bij je thuis wordt geleverd.

Wat gebeurt er als de toegezonden fiets technische problemen heeft die niet zijn gemeld?

In dat geval zullen wij contact met je opnemen en je een tegenaanbod doen met oog op de onvoorziene technische problemen. Je kunt al dan niet op dit aanbod ingaan - in het geval dat je deze niet wenst te accepteren, sturen wij de fiets kosteloos terug.

Mocht je nog meer vragen hebben: 

Stuur ons een email: support@upway.shop